Interne communicatie

Verandering, HR en employer branding

Uw werknemers zijn de basis en de eerste ambassadeurs van uw organisatie. Onze focus ligt in de eerste plaats op het tot stand brengen van de juiste connectie. Hoe gaat u daarmee om, hoe kunt u door interne communicatie de betrokkenheid van uw medewerkers verhogen? Een doordachte communicatiestrategie kan u daarbij helpen.

Een degelijke communicatiemix, afgestemd op uw verschillende interne community’s, leidt tot een organisatie die altijd wendbaar is en snel kan navigeren in een wereld waar elke dag wel een nieuwe uitdaging klaarstaat.

Dat trekt zich door in thema’s zoals veranderingscommunicatie, HR-communicatie en employer branding. Ook hier is het van groot belang om de dots met elkaar te verbinden.

Wat houdt dit zoal in ?

 

  • Een communicatiestrategie uitwerken begint bij het luisteren naar de precieze noden van elke stakeholder
  • Organisatie van kwalitatief onderzoek (focusgroepen)
  • Vertalen van de bedrijfsstrategie naar een concreet plan voor de medewerkers
  • Communicatie met vakbonden
  • Opleiding van teammanagers, leaders en woordvoerders

Heb je vragen over interne communicatie?